Logo_Connect FDA Hata ve Çözümleri
LogoConnect Hatalar ve Çözüm Yolları 1‐ Kullanılan sürüm ile veritabanı sürümü farklıdır! Ticari sisteme giremezsiniz. Veritabanını güncelleyiniz. Bağlanmaya çalıştığınız ERP uygulamasına ait firma tablolarının güncel olmadığını gösterir. Çözüm: Öncelikle ERP uygulamasında ilgili firmaya girebiliyor olmak gerekir. Eğer firmaya girmede sorun yoksa; LBSConnLib.dll'in sürümü ERP ile uyuşmuyordur. Birden çok ERP varsa yanlış ERP içindeki DLL register ediliyor olabilir. Bağlanılan ERP ile register edilen LBSConnLib.dll'in sürümleri farklı olabilir. Çalışılmak istenen ERP uygulamasının içinde bulunan LBSConnLib.dll register edilmelidir. 2 ‐ Sertifika kurma ile ilgili sorunlar, e‐iş kodu ataması başarısız myLogo hesabında eksik ya da etkinleştirilmemiş hizmetler (Portal Tüm Hizmetler) olabilir. Çözüm: myLogo'dan eksik veya etkinleştirilmemiş hizmetler açıldıktan sonra tekrar sertifika kurulur. Eğer sorun devam ederse el ile sertifika üretilip gönderilebilir. 3 ‐ Cannot create file c:\xx\xx\xx LogoConnect'in bulunduğu klasöre yazma yetkisi yok. Çözüm: İlgili klasöre yazma yetkisi verilmesi gerekir. 3 ‐ GoPlus/TigerPlus bağlantısı gerçekleştirilemedi, Cannot load setup parameters Çözüm: Klasik kurulum süreçlerinin doğru yapıldığı kontrol edilmeli. LCSetup.exe içinde girilen bilgilerin doğruluğu kontrol edilmeli, LBSConnLib.dll ve LDXComApi.dll dosyaları register edilmeli. 4 ‐ XML Import Hatası, Kaydın ilk kopyası bulunamadı Kart daha önce LogoConnect üzerinden diğer firmaya gönderilmeye çalışılmış fakat kaydedilmemiştir. Kayıt ikinci gönderimde güncelleme olarak gönderilmekte ve gönderim yapılan firmada ilk kayıt bulunmadığı için uyarı verilmektedir. Çözüm: LG_FFF_DD_DATAEXCHHISTORY tablosundan ilgili kayıt silinmeli GELEN/GİDEN klasöründen ilgili XML dosyası silinmelidir. Gönderim yapılan firmadaki işlemlerden ve gönderilen firmadaki işlemlerden kayıt silinmelidir. 5 ‐ "LBS_ERROR=10001" hatası LBS_ERROR=10001 hatası SL_TRANS'dan gelmektedir. Seri lot satırlarının sıfırın altına inmesi durumunda alınmaktadır. Çözüm: Satış faturalarından önce alış faturaları aktarılmalı yada LogoConnect doküman parametreleri altında bulunan fatura parametrelerinde Seri/Lot kayıtlarını seri numarası ile ara seçilmelidir. 6 ‐ Hareket gönderiminde "Source node not specified" hatası Çözüm: LDXCComApi.dll ve LBSConnLib.dll dosyaları register edilmelidir. Çalışma alanı tanımları doğru yapılmalı, LogoConnect ile ERP uygulamasının sürümleri uyumlu olmalıdır. 7 ‐ "Sunucu ile bağlantı kurulamadı" hatası Çözüm: İnternet bağlantısı kontrol edilmelidir. Çalışma alanı parametrelerinde girilmiş bağlantı adresi kontrol edilmelidir. Çalışma alanı parametrelerinde girilmiş hesap kodu ve kullanıcı ile myLogo'ya girilebiliyor olmalıdır. 8 ‐ Incorrect registry settings. Please run Terminal Configuration Utility first. Çözüm: LCSetup.exe'deki program yolu kontrol edilmeli. Program klasöründeki LbsConnLib.dll ve Connect klasöründeki LDXCComApi.dll dosyaları register edilmelidir. Ticari sistem ve LogoConnect için ayrı veritabanları oluşturulmuş olmalı. 9 ‐ "Konfigürasyon bilgilerini güncelleyiniz." Çözüm: Çalışma alanı üzerinde güncelleme sihirbazından "Konfigürasyon bilgilerini güncelle" ve "İşlem statüsünü güncelle" seçilerek güncelleme yapılmalıdır. 10 ‐ Cannot create file Çözüm: Yaratılmak istenen dosyanın "Güvenlik" (Security) sekmesinde yazma yetkisi verilmelidir. 11 ‐ Çok zararlı bir hata (Fatal error) Çözüm: LDXCComApi.dll ve ticari sistemdeki LBSConnLib.dll dosyaları register edilmelidir. Sistem İşletmeni'nde (LogoConnectSys) çalışma alanları tanımlamaları kontrol edilmelidir. XML klasörü içindeki dosyalar silinmelidir. Gelen giden klasörlerine yazma yetkisi verilmelidir. 12 ‐ Paket oluşturulamadı (Dosya sıkıştırma hatası) Çözüm: LDXCComApi.dll ve ticari sistem içerisindeki LBSConLib.dll dosyaları register edilmelidir. Çalışma parametreleri ‐> Genel Parametreler altındaki "Max. paket boyutu" artırılmalıdır. LogoConnect/XML klasörüne yazma yetkisi verilmelidir. 13 ‐ "Geçersiz sınıf dizesi" Çözüm: Program klasöründeki LBSConnLib.dll ve LogoConnect klasöründeki LDXCComApi.dll dosyaları register edilmelidir. 14 ‐ "Catastrophic Failure" Program klasöründeki LBSConnLib.dll ve LogoConnect klasöründeki LDXCComApi.dll dosyaları register edilmemiş olabilir. XML dosyası yaratılırken yetki ile ilgili bir sorun yaşanıyor olabilir. Oluşan XML dosyası üzerinde encoding bilgisi olmayabilir. XML dosyası içeriği ile ilgili sorun olabilir. Çözüm: LogoConnect için ayrı veritabanı oluşturulmuş olmalıdır. LogoConnect/XML klasörüne yazma yetkisi verilmelidir. XML'in içeriği kontrol edilmelidir. 15 ‐ "Uygulamanın ürün seri numarası ile myLogo hesabınızın ürün seri numarası farklıdır." Çözüm: Gelen uyarı ekranındaki seri numarası myLogo'daki seri numarası alanına eklenmelidir. 16 ‐ Veriler paketlenemedi Çözüm: Çalışma alanları güncellenip LDXCComApi.dll ve LBSConnLib.dll dosyaları register edilmeli. Çalışma alanı tanımları ve FDA için açılan cari hesap kartları kontrol edilmeli. Parametreleri kontrol edilmeli. 17 ‐ Hatalı Kullanıcı Çözüm: Sistem İşletmeni (LogoConnectSys) ‐> Yönetim ‐> Kullanıcılar ‐> Kullanıcı Ek Bilgileri'nden ticari sistem kullanıcıları girilmelidir. 18 ‐ "Firma e‐iş kodu ataması başarısız" myLogo hesabı aktif olmayabilir. myLogo'ya bağlanırken sertifika hatası alınıyor olabilir. Çözüm: myLogo hesabı kontrol edilmelidir. 19 ‐ "Paket açılırken hata oluştu (On FileOutput)" LogoConnect'de Gönder/Al yapılırken oluşan dosyaların bir bölümü LogoConnect altındaki PRG\XML kataloğuna değil de Windows'un TEMP klasörüne yazılmasından ve TEMP klasörü altına oluşan bu dosyaların; kullanıcının erişim yetkisi olmaması ya da kullanılıyor olmasından dolayı sorun yaşanmaktadır. Çözüm: LogoConnect'de Gönder/Al yapılırken oluşan dosyaların bir bölümü LogoConnect altındaki PRG\XML kataloğuna değil de Windows'un TEMP klasörüne yazılmasından ve TEMP klasörü altına oluşan bu dosyaların; kullanıcının erişim yetkisi olmaması ya da kullanılıyor olmasından dolayı sorun yaşanmaktadır. 20 ‐ "myLogo hizmeti kullanıcı sayısı sınırı aşılmış" FDA kullanıldığında, kurulum asistanında "myLogo'ya her zaman bağlan" seçeneği işaretlendiyse bu mesaj alınmaktadır. Çözüm: FDA kullanıldığında bu parametre işaretlenmemelidir. 21 - (23), XML Parse Error XML dosyası içinde doğru başlıkların olmamasından kaynaklanıyor olabilir. Çözüm: L_CAPIFIRM tablosundaki FIRMLANG alanını kontrol ediniz. Bu alanın "NULL" olmaması gerekiyor. "NULL" ise "1" olarak güncelleyerek gönderim işlemini yeniden yapınız. 22 - LG_XXX_APROVAL: Güncelleştirme veya yenileme için temel tablo bilgileri yetersiz Çözüm: Posta kutusu üzerinde Özelleştir (F9) seçeneğinde herhangi bir tanım yapılıp yapılmadığı kontrol edilmeli, daha sonra LogoConnect çalışma alanında güncelleme yapılmalıdır. 23 - Bilinmeyen Hata Çözüm: Aktarım yapılacak firmalara ait e iş kodları kontrol edilmeli, LogoConnect için ayrı bir veritabanı ve her firma için ayrı çalışma alanı oluşturulmalı. FDA setinden giden ve gelen klasörleri bütün terminallerde klasör yolunu görecek şekilde tanımlanmalıdır. 24 - "Cannot create XML file" Çözüm: Kullanıcı yetkilerinin kısıtlanmasından kaynaklanmaktadır. Kullanıcıya sunucu üzerinde program klasörüne yazma yetkisi verilmelidir. XML dosyası ilgili XML kataloğuna kayıt yapamıyor olabilir, kontrol edilmelidir. 25 - "Ticari sistem kullanıcı adı veya şifresi geçersiz" Çözüm: Sistem İşletmeni'nde (LogoConnectSys) kullanıcı tanımı üzerindeki kullanıcı ek bilgileri alanından ticari sistem kullanıcı adı seçilmeli ve şifre girilmelidir. 26 - "Firma bulunamadı" Çözüm: FDA ve B2B işlemlerinde gönderim yapılacak firmalar cari hesap kartı olarak sisteme kaydedilmeli ve gönderim yapılacak çalışma alanının e iş kodu girilmelidir. 27 - Aktarım Yapılacak Dönem Bilgisi Hatalı Çözüm: Sistem İşletmeni'nde (LogoConnectSys) her firma için ayrı çalışma alanı oluşturulmalı ve çalışma alanında tanımlanan firma dönem bilgileri kontrol edilmelidir. 28 - Aktarım sırasında Logo kullanıcı adı ve şifre hatalı Çözüm: Ticari Sistem > Sistem İşletmeni'nde LogoConnect kullanıcı adı ve şifre bilgisi girilmeli. LogoConnect Sistem İşletmeni'nde (LogoConnectSys) kullanıcı ek bilgilerinde ticari sistem kullanıcı eşlemesi yapılmalıdır. 29 - Hatalı LogoConnect Kullanıcısı Çözüm: Sistem İşletmeni (LogoConnectSys) / Yönetim / Kullanıcılar / Kullanıcı Ek Bilgileri'nden ticari sistem kullanıcıları girilmelidir. 30 - Devir Başarısız Mesajı Çözüm: Devir yapılacak firma bilgileri myLogo'da kayıtlı görünüyor olabilir. Logo Destek hattıyla iletişime geçilip myLogo'dan devir yapılacak firma bilgileri sildirilmelidir. 31 - Çek/Senet'in seri numarası boş olamaz LogoConnect üzerinde çek/senet aktarımında seri numarası zorunludur. Ancak kayıtlarda seri numarası girilmediğinde bu hata alınmaktadır. Çözüm: LogoConnect > Çalışma Parametreleri > Doküman Parametreleri > Çek/Senet ve Devir Çek/Senet alanlarında "Çek Senet Arama Yöntemi" "Portföy Numarası" olarak seçilmelidir. 32 - Cannot insert duplicate key row in object LG_XXX_XX_BNFICHE with unique index Aynı fiş numaralı kaydın bulunmasından, yani kayıt numaralama şablonlarından kaynaklanmaktadır. Çözüm: İçeri aktarım yapılan firmada ilgili fişlere ait kayıt numaralama şablonu "Gruplanmış Artırımlı" seçilmeli ve bütün fişler tekrar numaralanıp işlemler tekrar yapılmalı. 33 - Cannot insert duplicate key row in object LG_001_01_KSLINES with unique index Aynı fiş numaralı kaydın bulunmasından, yani kayıt numaralama şablonlarından kaynaklanmaktadır. Çözüm: İçeri aktarım yapılan firmada ilgili fişlere ait kayıt numaralama şablonu "Gruplanmış Artırımlı" seçilmeli ve bütün fişler tekrar numaralanıp işlemler tekrar yapılmalı. 34 - Seri/Lot giriş malzeme hareketi bulunamadı, Seri/Lot giriş kaydı bulunamadı LogoConnect'te faturalar kaydedilirken oluşan bu hata seri/lot giriş hareketlerinin olmamasından kaynaklanmaktadır. Çözüm: Alış faturalarının satış faturalarından önce içeri alınması gerekmektedir. Otomatik paketleme yapılmalı ve otomatik paketler düzgün sıraya sokulmalıdır. 35 - Paket oluşturulamadı (Dosya sıkıştırma hatası) "CONNECT/PRG/XML" klasörüne yazma yetkisi verilmemesi, yetkilerin kısıtlı olmasından kaynaklanıyor olabilir. Çalışma Parametreleri > Genel Parametreler altında "Max. paket boyutu" yeterli olmayabilir. İşlem yapılan terminalde sertifika sorunu olabilir Çözüm: Kurulum asistanı tekrar çalıştırılıp güncelleştirmeler yapılmalıdır. "CONNECT/PRG/XML" klasörüne yazma yetkisi olup olmadığı kontrol edilmelidir. LDXCComApi.dll dosyası register edilmemiş olabilir. Tekrar register edilmelidir. Çalışma Parametreleri > Genel Parametreler altında "Max. paket boyutu" artırılmalıdır. İşlem yapılan terminalde LDX sertifikaları tekrar kurulmalıdır. 36 - A component named CSROLLFROM1 already exists Askıda kalan çek/senetler olabilir. Kontrol edilmelidir. CSTRANS ve CSROLL tablolarından çekle ilgili hareketlerde sorun olabilir. Çözüm: Çek hareketi olup bordrosu olmayabilir, kontrol edilmelidir. Aynı portföy numaralı kayıtlar olabilir, ekte kontrol sorguları çalıştırılmalıdır. 37 - Error On Çözüm: XML dosyasının yaratılamamasından kaynaklanmaktadır. 38 - Destination stream not specified Başka hatalardan sonra alınan bir mesajdır. Dosyanın gideceği yerin belirlenmediğini söylemektedir. Çözüm: Kullanıcının yetkileri verildiğinde sorun düzelecektir. 39 - I/O ERROR 32 Çözüm: I/O ERROR 32 paylaşım hatasıdır. Okunmaya çalışılan dosyayı başka bir proses (başka kullanıcı, başka program vs.) exclusive (bir tek ben erişirim) modda açmıştır.